11/5/08
petites reflexions que poden anar bé pels plans d'acollida.
Aquest viatge a part d’aportar-me un enriquiment personal i donar-me la possibilitat de conèixer altres mestres d’aquí amb els quals vam compartir moltes bones estones i ha estat un plaer poder viatjar amb ells, crec que he pogut descobrir petits aspectes que no sempre tenim en compte.
Sovint tenim incorporat al nostre funcionament escolar una sèrie d’aspectes que pensem que en altres sistemes educatius funcionen igual i no és així.
Per exemple la acció tutorial, la funció del tutor/a i la relació família escola.
Crec que en els plans d’acollida no ens hauríem de descuidar d’explicar tant als alumnes com a les famílies aquesta figura tan important en el nostre sistema educatiu i tan desconeguda al Marroc. Hauríem d’explicar a les famílies, no només les magrebines sinó a les que procedeixen d’altres països, com es vincula la relació entre l’escola i la família, potser així ,malgrat les dificultats que les famílies tenen tan a nivell idiomàtic, com social, d’horaris laborals , etc, podrien entendre millor com funcionem i què és el que volem.
Una abraçada
Rosa
Sovint tenim incorporat al nostre funcionament escolar una sèrie d’aspectes que pensem que en altres sistemes educatius funcionen igual i no és així.
Per exemple la acció tutorial, la funció del tutor/a i la relació família escola.
Crec que en els plans d’acollida no ens hauríem de descuidar d’explicar tant als alumnes com a les famílies aquesta figura tan important en el nostre sistema educatiu i tan desconeguda al Marroc. Hauríem d’explicar a les famílies, no només les magrebines sinó a les que procedeixen d’altres països, com es vincula la relació entre l’escola i la família, potser així ,malgrat les dificultats que les famílies tenen tan a nivell idiomàtic, com social, d’horaris laborals , etc, podrien entendre millor com funcionem i què és el que volem.
Una abraçada
Rosa